Vijf jaar geleden begon Sylvia van Leer bij VHE. Inmiddels werkt ze als modulebouwer, een functie die haar veel afwisseling en voldoening geeft. Wat haar werk zo leuk maakt? “Je bouwt echt iets op en ziet het resultaat van je werk.”

Van kabels naar modules
Sylvia maakte de afgelopen jaren kennis met verschillende afdelingen. Ze begon op de kabelafdeling, werkte daarna op de bundelafdeling en kwam uiteindelijk terecht bij de modulebouw. “Vorig jaar heb ik meegewerkt aan een panelenbouwproject. Daardoor werd ik nieuwsgierig naar modulebouw. Het leuke aan VHE is dat je verschillende werkzaamheden kunt ontdekken. Er is voor iedereen wel iets dat goed past.”

Stap voor stap bouwen
Als modulebouwer bouwt Sylvia modules op aan de hand van duidelijke werkinstructies.
“Via tekst en foto’s wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen en waar je moet beginnen. Op de computer zie ik alle informatie die ik nodig heb. Daardoor kun je zelfstandig aan de slag.” Geen dag is hetzelfde. Hoewel sommige modules meerdere keren gebouwd worden, is er veel variatie in het werk. “Je moet steeds kijken wat de volgende stap is. Juist die afwisseling maakt het werk leuk.”

Een rustige start van de dag
Sylvia begint meestal om half acht. Bij VHE kunnen medewerkers flexibel starten tussen zeven uur en half negen. “Ik klok in, loop naar mijn werkplek, zet de computer aan en haal een kop koffie. Daarna scan ik de opdracht en kan ik direct aan de slag.” Ook tijdens de werkdag is er ruimte voor eigen voorkeuren. Medewerkers bepalen zelf of ze twee of drie pauzes nemen. “Dat maakt het prettig werken. Iedereen kan een ritme kiezen dat bij hem of haar past. Om kwart over vier zit mijn werkdag er weer op en klok ik uit.”

Trots op wat je maakt
Wat Sylvia het mooiste vindt aan haar werk? Het tastbare resultaat. “De modules die wij bouwen zijn niet helemaal het eindproduct, maar je ziet wel echt iets ontstaan. Dat geeft voldoening.” Aan het einde van de dag weet ze precies wanneer haar werk geslaagd is.
“Als alles soepel verloopt, ik niet veel hoef te zoeken en het eindproduct er goed uitziet, dan ga ik tevreden naar huis. Wat we maken wordt ook getest. Als je niets terughoort, weet je dat het goed is gegaan. Dat voelt goed.”